Magaxin

Effektiv markedsføring: her er 3 fordele ved annoncering på Youtube

Artiklen er sponsoreret

Når du som moderne virksomhed gerne vil sælge produkter, er god markedsføring helt afgørende. For selvom du har det bedste produkt til den bedste pris, så kommer du ingen vegne, hvis potentielle kunder ikke kan finde dig, når de leder efter dig.

Markedsføring handler om at gøre dig og dine produkter synlige, så der altid kan skabes et sikkert match mellem din forretning og de kunder, der har brug for dine produkter.

Til det formål er annoncering online et vigtigt redskab. Ved at annoncere online kan du målrette din markedsføring til de grupper, de gerne vil ramme. På den måde har du større chancer for at ramme rigtigt, end du har med markedsføring i den analoge verden.

I den forbindelse bør du overveje annoncering på YouTube. Der er nemlig rigtig mange fordele forbundet med YouTube Ads, og det er derfor en god mulighed, som bare ligger og venter.

1.    Du kan blive first-mover

Som virksomhed ved du, hvor stor værdi det kan give at blive first-mover på et område. At være first-mover giver dig mulighed for at være tilstede på et område, hvor dine konkurrenter ikke er til stede, og det er absolut guld værd, når det kommer til markedsføring.

YouTube Ads er et forholdsvis nyt fænomen, og du har derfor gode muligheder for at ramme din målgruppe på YouTube, før dine konkurrenter gør det.

2.    Du kan spare penge

Hvis du har prøvet at annoncere på Facebook og andre sociale medier, ved du, at det er en dyr fornøjelse. På eksempelvis Facebook skal du betale mange kroner for at få en kunde i biksen, men det er en pris, du kan skrue ned for ved at fokusere mere på YouTube Ads.

3.    Stort potentiale

YouTube Ads bliver kaldt for et blue-ocean, og du finder derfor et stort potentielle på platformen med hensyn til markedsføring.

Kommentarer